21 Şubat 2007 Çarşamba

Gökyüzünde yalnız gezen yıldız...Venüs..

Dün akşam 6.10 vapuru ile Karaköy'e geçerken, vapura bindiğimde hafif kararmış hava karşı kıyıya yaklaştığımda iyice kararmıştı. Yalnız gökyüzünde o her zaman görmeye alıştığım bir avuç yıldız yerine tek bir yıldız vardı. Birde yıldıza eşlik eden hilal safhasındaki ay. Bana Türkiye bayrağını hatırlattı bu kompozisyon ama biraz değişikti. Sanki ay yıldıza küsmüş, ona sırtını dönmüştü.

Doğanın hareketlerinin insanların duygularıyla açıklanamıyacağını bende biliyorum ama öyle göründü gözüme işte. Bu iki parlak objenin oluşturduğu kompozisyona hayran kalıp sizin için resimledim. Ne yazıkki resim bu ikilinin oluşturduğu ihtişamı veremiyor. En üstteki beyaz nokta ay, ortalara doğru olan ufacık noktada yıldız. Benim size tavsiyem, o saatlerde işinizden gücünüzden başınızı kaldırıp gökyüzüne bakıp kendi gözlerinizle görmeniz onları. Yıldızın bu kadar parlak olması gezegen olabileceğini bile düşündürdü. Vapurdan indiğimde bu ikiliden ayrıldım diye üzülüyordum ki, bir baktım bu sefer onlar benim tünele doğru koşturmamı izliyor. Beyoğlu'na vardığımda ise oranın ışıklarından bu ikiliye bakmak aklıma bile gelmedi ama onlar hala beni gözlüyor olabilirlerdi.

Ek: İnternette yaptığım bir araştırma sonucunda şüphelerim doğrulandı, bahsettiğim yıldız değil bir gezengenmiş, hemde Venüs gezegeni, kadınların geldiği yer diye iddia edilen gezegen. Ekşi sözlüğe göre güneşe en yakin ikinci gezegen ve gökyüzünde güneş ve aydan sonra en parlak üçüncü cisim. Bir iç gezegen olmasından dolayı güneşin doğuşu ve batışından önce ve sonra gözlenebilir, gecenin geç saatlerinde görülmezmezmiş, bu yüzden de sabah ya da akşam yıldızı diyede anılırmış.

Sevil'ciğim sana yanlış şarkıyı hatırlatmışım, seher yıldızını hatırlatmalıymışım.

7 yorum:

Ori dedi ki...

Oooo Sem! Her gece yıldız, her gece Beyoğlu, her gece Rodi, her gece vapur, her gece gece, her gece eğlencee:))) Yarasın...

Unknown dedi ki...

semcim o tek yıldız bana bir şarkıyı hatırlattı gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar yeryüzünde sizin kadar yalnızım.dünyadaki belkide en çok sevdiğim şeylerden bir tanesi balkona çıkıp onları sabaha kadar izlemek hatta onları seyrederken uyumak.ama şehrin ışıklarından artık yıldızlar bile net görünmüyor

Adsız dedi ki...

Baksak bizim gokyuzundede gorurmuyuz bu bahsettigin ikiliyi:)) Ama ordaki bina ve minarelerin yerine, Big Ben, Tower of London ve Millenium Wheel gorecegimiz kesin. Belki resmini ceker gonderirim sana yayinlayasin diye.

Adsız dedi ki...

Sevilcim biliyorum sesin çok güzeldir, o şarkıyı şöyle bir söylesende dinleseydik.Hatta Seme bir kaydını göndersende burdan herkese dinletse:))

Unknown dedi ki...

sayın bilinmeyen hayranım yakında CD ve kasetlerim yakında piyasaya çıkacak onlardan sizlere birer tane imzalı olarak hediye edebilirim nede olsa az çok reklama ihtiyacım var sayenizde reklamımıda yapmış olurum.sevgilerimle assolistiniz.

Adsız dedi ki...

Sem Rodi ye ne oldu peki? Neymis derdi soyledi mi?

Cemre Kabaş dedi ki...

Benim gönlüm sarhoştur,yıldızların altındaaa lay lay lommmmmmmm bi müzisyenden başka nasıl bi yorum beklenir ki zaten?